bommel.reismee.nl

Met opgeheven hoofd en vriendelijke glimlach

9 juni

Wakker geworden van een kat in mijn rotsverblijf... time to go. Muggen en salamanders tot daar aan toe , maar een kat...!

Koffer ingepakt en naar beneden gezeult, viel best mee, ik ben al wat kwijt geloof ik ( shampoo, zeep, zonnebrand). Daarna terug om handbagage te halen. Bril kwijt. Shit, zonnebril, essentieel hier in dit land en zeker als je onlangs aangevallen bent geweest door een ananas. Terug de rotswoning in, geen bril, ik heb echt niets laten liggen.

Terug. Alle handbagage op zijn kop, geen bril.

Shit, de koffer, hij zal toch niet in die stomme, veel te zware koffer zitten?

Moet ik daar in het openbaar, op het strand, mijn koffer uitpakken? Nog een keer terug, nog een keer mijn rugzakje bezocht.Er zit niets anders op dan die koffer uit te gaan pakken. Ik schaam me zo wie zo al voor dat oranje onding en nu moet ik ook nog eens laten zien wat voor een onzin zaken ik bij me heb.

Ik koester me in de gedachte dat niemand mij hier kent en ik aan al die blikken dikke ....... heb.

Helaas ook geen bril in de koffer. Nu heb ik echt een 'probleem'. Er schijnt bij het restaurant wel een bril gevonden te zijn maar die kunnen ze niet meer vinden. Ik doe nog een poging om in de shop te kijken (wellicht hebben ze hem nu reeds in de aanbieding liggen) Maar helaas geen bril.

Ik zal even brilloos verder moeten.

Zo meteen met de longtailboat naar Haad wai nam maar het is maar de vraag of die daar wil stoppen. De jongen die gisteren nog allervriendelijkst meldde dat hij dat voor me zou vragen is er vandaag niet. De eigenaar zei dat ik het maar op de boot moest vragen. Ik heb daar al weer een hele voorstelling van gemaakt. Met oranje, stomme, koffer door het zand baggeren richting boot. Koffer ( van 12 kilo) al-door-het-water-lopend optillen om aan man van boot aan te geven. In boot klimmen, met handen en voeten duidelijk maken waar ik naar toe wil 'No, Haad Wai Nam is finished( want het is veel te lastig). Na deze dialoog kan ik twee dingen doen, gewoon hier blijven ( koffer terug naar rotswoning....) ander strandje uitzoeken... ook goed.

Mai Pen Rai betekent letterlijk 'we zien wel, het komt zoals het komt'.

Een uurtje later:

Ik zit nu een strand verder op maar nog niet op de plek waar ik wil zijn. Man op de boot zei dat hij me daar af zou zetten. OK!

Op de boot zegt zelfde man met zelfde vriendelijke glimlach dat hij niet naar dat strand gaat. OK.

Loop ik daar dadelijk met die K.Koffer het laatste stuk, is te doen, zeggen ze met dezelfde stralende glimlach.

Gezien het feit dat hier nog WIFI is zal ik dit verhaal nog posten en daarna de tocht der tochten ondergaan, met een glimlach, dat dan weer wel!

Reacties

Reacties

Joos

Ha lieve carolien,

Wat een prachtige verhalen. Ik ga er later nog eens rustig voor zitten. Fijn dat je het goed maakt. Geniet daar en ik en heerlijk jaloers.....

marlieke

ach lieve Carolien,
geen zonnebril (help!!!) en geschiendenis van het oranje DING (help!!!)
met glimlach van beproeving naar zandstrand.
Goede moed
liefs

marleen

Misschien is het handig als je je oranje koffer kwijt raakt zoals je zonnebril????
Een lieve glimlach van mij, komt goed.
liefs

miejet

leuk verhaal...weet je wel dat de kleur oranje ergens voor staat?? In Nepal had ik een oranje jurk aan en nooit zoooveel bekijks. Het is de kleur van de spiritualiteit. Ik heb hem daarna niet meer aangetrokken ,evenals mijn witte kleding(rouw). Je kunt dus nog heel wat bagage kwijt!!Maar je zonnebril is ZONDE!! Er geniet nu vast iemand anders van,liefs MOI

nicolet

ha Carolien,

wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Ik was de afgelopen dagen al zo nieuwsgierig hoe je het daar maakt en of je ondanks je oogblessure daar goed bent aangekomen! Blijkbaar dus wel....geniet daar met volle teugen en ik blijf je met plezier volgen via je weblog.

liefs Nicolet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!