bommel.reismee.nl

Thaise massage vervolg

Vrijdag 10 juni

Een week onderweg en ik zit nu op de plek waar ik een tijdje ga zijn.

Een stil strandje in de buurt van een vet Resort waar ik nog kan gaan ontdekken wat daar behalve internet allemaal te doen is. ( yoga, meditatie en een aankondiging van 'ontdek je vrouwelijke magnetisme op dinsdag').

Het restaurantje van Wynam wordt min of meer gerund door 2 hele lieve Thaise kinderen van een jaar of 12 . Er lopen ook volwassenen rond maar de kinderen doen het werk bij de balie ( hoezo kinderarbeid?). Het is grappig om met hen te communiceren want ze begrijpen werkelijk niets van de in het Engels geschreven menukaart en de Engelse uitleg die je daar bij probeert te geven. Ik ben overgegaan op tekeningen en kreeg gisteravond een heerlijke nasi met zelf getekende ingrediënten erin. Ze kwamen nog allerlei groente tonen die er volgens hen ook in kon en moesten erg lachen bij mijn poging om spinazie(?) in het Thais uit te spreken. Het zijn net twee hondjes want als het rustig is liggen ze kroelend naast en boven op elkaar en hebben ze de grootste pret ( misschien zijn ze toch ouder?). Het is heel rustig hier dus dit kroelen is een regelmatig beeld. Zou dit hun leven zo zijn? En school? En toekomst?

Daarnet een Thaise massage ondergaan ( merk op , een ander woord dan genoten). Ik begrijp en voel nu werkelijk wat een Thaise massage is en dat is iets heel anders dan ik onderging in een zeer Westers Resort op Koh Samui.

Ik had eigenlijk bij aanblik van de masseuse al moeten kiezen voor een voetmassage, dat was beslist veiliger geweest. De masseuse zag eruit als een vrouwelijke slager, zo keek ze en nog erger zo gedroeg ze zich ook. Met haar ruim honderd kilo lag, zat, stond en bewoog ze boven op me. Ik durfde niet te zeggen dat ik alsnog een voetmassage overwoog. Mijn Thais en haar Engels had het waarschijnlijk ook onmogelijk gemaakt om er letterlijk nog onderuit te komen. Ze riep regelmatig iets als endex wat ik later kon vertalen als relax.

Wat hield mij op de been? De gedachte dat het in elk geval een goed verhaal op zou leveren en mogelijk een mooie tekening als ik dit beeld ooit gevangen krijg.

Zoiets dus.....zie foto van tekening

Zaterdag 11 juni

Ik heb een verschrikkelijke pijn in mijn nek aan die masseuse over gehouden. Als ik richting Resort wandel moet ik langs haar hut. Ik ben er net stiekem langs geslopen. Ik droomde vannacht dat ze achter een dikke palmboot met dikke graaiende vingers stond te grijnzen (ander woord voor Thaise vriendelijke lach). Zij staat op de urgentielijst voor de eerder genoemde inburgeringcursus, met stip genoteerd. Overigens ook een mooie titel voor een Thaise Suske en Wiske.

Mijn notebook heeft het begeven in de Thaise hitte. Ik krijg met geen mogelijkheid meer verbinding met internet. Een, zeker wel voor de inburgeringcursus geslaagde ( vanaf nu zal ik dat een gecertificeerde inwoner van Thailand noemen), lieve dame heeft me proberen te helpen maar gaf het na wat indrukken van verschillende toetsen ook op. Het moet zo zijn. Ik zal het met de internetcafe's moeten gaan doen. Tenzij er zo meteen een wonder geschiedt. Of , valt in dezelfde categorie wonderen, als mijn dierbare collega Huib even langs komt.

Overigens krijg ik het vermoeden dat ik door de twee Thaise kinderen voor de gek gehouden wordt. In dat geval ga ik ze voor het gemak inderdaad maar Suske en Wiske noemen.

Wordt een horrorverhaal: Suske en Wiske en de Grijnzende Graaierd.

Andere klanten krijgen het wel voor elkaar, allerlei gerechten van de kaart. ( hoewel, als ik heel goed kijk, lijkt het ook op de nasi die ik de eerste avond kreeg). De sandwiches zijn heerlijk maar zien er ook ongeveer allemaal hetzelfde uit. Dus misschien valt het bedrog wel mee. Het is in de avond wel verdacht stil hier, ik ben de enige die hier eet. Er is niemand behalve de Thaise familie. Ik vermoed dat de andere gasten hun vertier elders zoeken en na twee avonden nasi weet ik het ook wel.

Vannacht ben ik ditmaal wakker gehouden daar de beruchte of beroemde (het is maar net hoe leuk je het vindt) half of full moon party op Koh Phnagnan. Een feest wat een hele nacht doordendert en het hele eiland doet trillen van de heftige en harde muziek. Ik vermoed dat de bezoekers van dit festival hierna linea recta doorgaan naar de doven en slechthorende party een eiland verder op. Het feest eindigt pas als de maan ondergaat en dat was vandaag helaas pas om 8 uur ( in de ochtend). Het is een feest dat bol schijnt te staan van alcohol en drugs en wat door de eilandbewoners met enige verbijstering wordt 'gedoogd', leek me toch iets typisch Nederlands vanwege de enorme inkomsten door toeristen.

Vanavond schijnt er ook een feest in het vette Resort te zijn, ze verkopen ook oordopjes in de bijbehorende winkel. Hoe houd ik mijn omzet draaiende moet de eigenaar gedacht hebben.

Zo, ik ga kijken of ik een andere masseur kan vinden om mijn voeten te laten masseren. Als ze dat fijn doet mag ze morgen een gehele massage doen, met olie, kan het nooit zo hard gaan. Wat een weldaad hè!

Reacties

Reacties

marlieke

Zou je via de worstelaarster je vrouwelijke magnetisme ontdekken of komt dat nog?

op naar de voetenmassage!

(zal af en toe pittig wezen
maar
en
ik geniet van je anekdotes, beeldende verhalen)

miejet

wat kan jij toch leuk schrijven! Ik heb me kapot gelachen om die massage,zoiets is martelen ,ga haar maar uit de weg anders is je nek straks nog gebroken.
De foto's zijn prachtig en aan mu -ziek(zak) geen gebrek,gewoon gezellig meedoen,liefs.

gonneke

Krijg na jouw verhaal toch zin om ook naar de "slager" te gaan. Heerlijk zo'n kijkje achter de schermen.
lieve groetjes,

Gonneke

Huib

He Carolien!

Wat een heerlijke verhalen schrijf je. En die laptop is wel balen, hoop dat je e-reader het nog doet. Ik ben aan het overwegen om op het vliegtuig te springen om je uit de brand te helpen, maar dan krijgen we ruzie thuis, haha.

groeten.

caroline

Hoi Carolien, wat super om je verhalen te lezen, je schrijft leuk en ik zie het allemaal voor me. mijn thaise massage in thailand op het strand van than sadet, koh pagnang, was ook geen succes... in nederland heb ik wel heerlijke thaise massages ontvangen. ik wens je een mooie reis en ik vind het leuk om je te kunnen gaan volgen, het brengt de reisherinneringen aan thailand terug. liefs van `caroline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!