bommel.reismee.nl

Neen en Dia

Suske en Wiske hebben een naam. Ze heten Neen en Dia, zijn 16 jaar oud en getrouwd. Dus niks kinderen van 12 jaar........

Ik had, toen voor mij nog Wiske, als cadeautje een aquarel gegeven van een bloem en daarna kwamen ze los. Neen liet mij vol trots zijn tekeningen zien ( voornamelijk draken en arenden) en vervolgens de tekeningen op zijn buik. Vol trots, zelf bedachte ( en zelf gezette!) tatoo's. Het enige wat ik kon zeggen was wauw en auw. Dia (Wiske) knikte stilletjes.

En zo ervaar ik dat kunst en cultuur volkeren nader tot elkaar brengt. Wat linkse hobby? Neen vroeg of ik het bootje op het strand kon tekenen en gister heeft hij mij zijn tekening van diezelfde boot laten zien. Prachtig. Hijheeft zijn tekening vol trots naast mijn bloem in het café opgehangen.

Neen en Dia komen uit een ander deel van Thailand, Nam Tok, wat veel noordelijker ligt. Op mijn vraag of ze soms heimwee hebben schudden ze beiden glimlachend hun hoofd. Kortom, dat weet je dan niet. Zo'n gesprek gaat letterlijk met handen en voeten en veel tekeningen. Gelukkig heb ik me daarin door mijn vak al jaren in kunnen oefenen. We komen een heel eind en ik vind dat erg leuk.

Ik lees jullie reacties en lees die van Marco Polo en geef hem gelijk. Wat zeur ik nu. Ik zit inderdaad in een prachtig land met geweldig lieve mensen. Naast dat ik momenten ervaar van zoeken en alleen zijn( en hoe daar mee om te gaan) geniet ik ook enorm van de schoonheid om me heen en kijk ik mijn ogen uit naar wat Thailand te bieden heeft, en dat is héél veel.

Dus mocht ik de indruk wekken dat ik verlang naar een bruine boterham met kaas in mijn veilige Hollandse omgeving dan is die indruk volstrekt onjuist! Ik geniet elke dag van heerlijk tropisch vers fruit en fantastische , voor mij onbekende gerechten. Ik kijk mijn ogen uit naar de kleuren van de zee, de luchtenen de natuur daar omheen. Ik verwonder mij over de mooie vogels en hagedisjes die ik zie en ja, ik griezel van een dikke spin in de badkamer.

Dus niks depressief maar wel verhalen op mijn manier.

Een vrolijke zonnige groet vanuit het wonderschone Thailand

Reacties

Reacties

marleen

Je bent echt een groot talent in
A. tekenen
B.Schrijven
C Mensen gelukkig maken
liefs

Marco polo

Super, dit klinkt als een zeer leuke ervaring!
Sorry als ik als bot was, maar ik wou je even wakker schudden omdat ik aan je verhaal te lezen de indruk krijg dat je het allemaal maar niks vondt en soms als iemand je dan even verteld dat je er ook net iets anders in kunt staan dan scheeld dat een hoop.

Fijne reis!

miejet

Dat nee-schudden is heel leuk,want het betekent JA.Het duurde eventjes voordat wij dat doorhadden.
pinksteren was erg gezellig en we hadden mooi weer.Inge en Albert kondigden hun trouwpartij aan ,dus dat wordt feest volgend jaar. Zij zijn alleen iets ouder dan jouw echtpaardje. Houdoe!

marlieke

ach
ja
of
nee schudden
je schudt
ik geniet van je verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!